Diabelsko błotny Stug IV ;] Dragon 1:35

"Wariacje" na temat Panzer IV i pojazdów zbudowanych na jego podwozu.

Diabelsko błotny Stug IV ;] Dragon 1:35

Postprzez słomek » Śro Sie 26, 2009 5:33 pm

... no tak Stug IV a dlaczego diabelsko błotny? Dlatego, że chcę stworzyć model pojazdu wydobytego z błota i uruchomionego przez słynną ostatnio grupę mechaników z Poznania, mianowicie Diabły Błotne ;]
Oprócz modelu zakupiłem zestaw blaszek i linkę firmy Aber.
Pierwsze prace przy moim modelu już ruszyły.
Zapraszam do "konsumpcji" tego tematu ;]


Image

Image

Image

Image

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Śro Sie 26, 2009 5:51 pm

Nadmienię, że pojazd którego model chcę wykonać jest istnym koktajlem sturmgeschutzowym ;] o czym świadczą n/w zdjęcia:

Zdjęcia przedstawiają odrestaurowane działo:

Image

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Śro Sie 26, 2009 7:16 pm

Trochę spawania:

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez Pan_Cerny » Śro Sie 26, 2009 11:15 pm

Z przyjemnością popatrzę. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego on ma błotniki wklejone do środka kadłuba?
Pozdrawiam
Marek
-----------------------------------
Image
Pan_Cerny
 
Posty: 388
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 1:19 am
Miejscowość: W-wa

Postprzez EWPIGA » Śro Sie 26, 2009 11:24 pm

..na pewno je odklei
Awatar użytkownika
EWPIGA
 
Posty: 319
Rejestracja: Śro Wrz 28, 2005 9:44 am
Miejscowość: Słubice

Postprzez słomek » Czw Sie 27, 2009 12:35 am

Jasny gwint ale strzeliłem gafę z tymi błotnikami... to one maja byc na zewnątrz?

Tak w miedzy czasie użalając się nad popełniona gafą wykonałem sobie imadełko do blaszek:

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez RadekP » Czw Sie 27, 2009 1:31 am

Dajcie spokój Panowie, kolega wie co robi, teraz jak będzie wklejał blaszane błotniki abera, które należy zahaczyć o brzeg wanny to pójdzie mu to jak z płatka...

R.
RadekP
 
Posty: 1492
Rejestracja: Czw Maj 20, 2004 5:03 pm

Postprzez słomek » Czw Sie 27, 2009 3:25 am

Wiem wiem ale ciężko idzie to zaginanie blaszek ... jak na razie to blaszki mnie zaginają - żmudna to robota...
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Pią Sie 28, 2009 3:32 am

Przykleiłem błotniki:

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Wto Wrz 01, 2009 7:07 pm

Praca idzie do przodu. Jak na razie wykonałem suwadło peryskopu i zawiasy do włazu strzelca.


Fotki zawiasów:
Image


Tutaj zająłem się peryskopem dowódcy. Trzeba było mu zrobić oczko. Tak więc użyłem kulistego wiertła do borowania:

Image


...a do wyrównania oczka użyłem wiertła przypominającego koło zębate:

Image

Teraz peryskop prezentuje się lepiej:

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Sob Wrz 05, 2009 6:36 pm

Troszeczkę zwolniłem z projektem ze względu na formalności związane ze studiami.
Mimo wszystko prace idą naprzód:

Image

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez subgrafik » Nie Wrz 06, 2009 12:37 am

Bardzo fajnie Ci to idzie,
czysto i skutecznie.

pawel

Ps firmowe spawy poprawiasz?
Awatar użytkownika
subgrafik
 
Posty: 43
Rejestracja: Śro Maj 14, 2008 3:17 pm
Miejscowość: żeznowu

Postprzez słomek » Nie Wrz 06, 2009 2:31 am

Dajesz się oszukać zdjęciom ;] realnie muszę parę rzeczy podszlifować.
Spawy poprawię - co prawda pierwszy raz będę to robił ale spróbuję - chyba tym sposobem z żyłką, tak?
Dzisiaj zamówiłem do niego friule - jak zobaczyłem gąski zestawowe to się nogą przeżegnałem i mówię pal licho raz kozie pancerfaustem nie zaszkodzi ;D
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Nie Wrz 06, 2009 11:52 pm

Teraz zostały same drobnostki i wyrównywanie niedociągnięć:


Image

Image

Image
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Postprzez słomek » Pon Wrz 07, 2009 12:15 am

Swoją drogą zastanawiam się nad malowaniem tzn nad kamuflażem jaki miałbym zastosować w tym modelu. Ze zdjęć wykonanych podczas prac wydobywczych stuga 1:1 wynika, że był na nim zastosowany kamuflaż 3c, jednakże w dużej części elementy tego działa były pomalowane tylko minią... Czy pod koniec wojny była jakaś norma stosowania kamuflażu określająca, które elementy muszą być zakamuflowane a które nie? Pojazd miał na liczniku podobno przejechane ok. 210 km...
Ostatnio edytowany przez słomek, Śro Wrz 09, 2009 12:50 am, edytowano w sumie 1 raz
słomek
 
Posty: 110
Rejestracja: Wto Cze 30, 2009 9:22 pm

Następna

Wróć do Panzer IV

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości