Magic sculp w praktyce...

Relacje warsztatowe z budowy modeli figur.

Magic sculp w praktyce...

Postprzez apper » Wto Sty 30, 2007 8:50 pm

Gdyby bardziej doświadczenie koledzy mogli tu wpisać jakieś praktyczne wskazówki co do postępowania z magic sculpem to byłbym wdzięczny. Skuszony dobrymi recenzjami kupiłem opakowanie 100gr i jak narazie wrażenia średnie. Nie twierdzę, że to zła masa bo pewnie jest dobra, ale brakuje mi z nią doświadczenia. Szczególnie irytująca jest kleistość magica. Po wymieszaniu składników bardzo lepi się do palców praktycznie uniemożliwiając modelowanie :evil: Jak sobie z tym radzicie? Jakich technik, trików i narzędzi używacie przy tej masie (jakieś wstępne przygotowanie, modelowanie, robienie szczegółów, wygładzanie, wygrzewanie itd.)


Do moderatora: post miał być oczywiście w "technikach figurkowych". Proszę o przeniesienie. Sorki :roll:
Ostatnio edytowany przez apper, Wto Sty 30, 2007 9:02 pm, edytowano w sumie 1 raz
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Przemek Szymczyk » Wto Sty 30, 2007 9:02 pm

Lepieniu się do palców zapobiega poślinienie palców :)
Z narzędziemi podobnie - poślinić albo zamoczyć.

Zaraz po zmieszaniu jst dość miękki i trudno się lepi - najlepiej odczekać trochę żeby nabrał bardziej zwartej konsystencji.
Pozdrawiam
Przemek

Image
Awatar użytkownika
Przemek Szymczyk
 
Posty: 340
Rejestracja: Sob Maj 29, 2004 2:23 pm
Miejscowość: Gorlice

Postprzez Juli(an) Ludwicki » Wto Sty 30, 2007 10:40 pm

Przemek napisał(a):..najlepiej odczekać trochę żeby nabrał bardziej zwartej konsystencji.

szczególnie tyczy sie to tej jaśniejszej masy.. zostawić kawałek na powiedzmy 15 min i wtedy dopiero mieszać..

masa w skali ocen od 1 do 10-
powiedzmy 12 ;)
Image..tla
Awatar użytkownika
Juli(an) Ludwicki
 
Posty: 608
Rejestracja: Pią Sty 07, 2005 5:56 pm
Miejscowość: 0-61

Postprzez Koncerz » Wto Sty 30, 2007 11:46 pm

Witam.
Po pierwsze , zdecydowanie odradzam lizanie Magica !
MS jest szkodliwy, bardzo często wywołuje alergię (czerwone plamy ) itd.
Jest tyle innych fajnych rzeczy do lizania, po których nie wygląda się jak świnka morska !
No, może poza pannami sprzedajnymi , efekt może być podobny.
A jak już nie mamy pomysłu, co by tu polizać , liżemy apoxie sculpt
masę dwuskładnikową zbliżoną konsystencją do MS-a ale
nie(lub mało)toksyczną.
Narzędzia moczyć w wodzie z dodatkiem płynu do zmywania, przy świeżym, dopiero co zmieszanym MS-e uważać z nadmiarem wody, bo może się po prostu rozpuścić.

Po drugie: można, po zmieszaniu składników MSa odczekać kilka minut, przecież w ten sposób tężeje !.
Po kilkunastu- kilkudziesięciu minutach stanie się mniej lepki i bardziej sprężysty. Każdy ,,stan skupenia" jest przydatny do czego innego , maźglaty dobry do fałd formowanych pędzelkiem, tworzenia gładkich powierzchni itd.

Po trzecie - łapy smarować kremem n a t ł u s z c z a j a c y m przed lepieniem, trochę (lub bardzo trochę) pomaga.

Po czwarte, jak nie trzeba, to go w ogóle nie mamłać ręcyma, tylko nakładać na np. kulkę i formować np. łeb pędzelkiem.
Fałdy, ubranka itp. takoż.

Po piąte - w akcie rozpaczy można dodać Green Stuffa w różnych proporcjach - masa będzie bardziej sprężysta i mniej maźglata, choć też nie od razu.
Uwaga- dużo GS-a w mieszance- problemy z polerowaniem.

Po szóste wreszcie , mozna odłożyć kawałek c i e m n i e j s z e g o !!
składnika na , bo ja wiem, tydzień ,w jakimś otwartym pojemniku.
Jak podeschnie, zmieszany z białym składnikiem daje twardy materiał do rzeźbienia.
Poniżej statyw (podstawa) do ballisty z tak przygotowanego materiału:

Image
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Śro Sty 31, 2007 12:47 am

Czy figurkę, która jest po części z magica można po dorobieniu modelinowych części włożyc do piekarnika? Czy magic wytrzyma 130st?
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Śro Sty 31, 2007 8:24 am

Kiedyś wypalałem detal wykonany z modeliny, szczelnie oblepiony MS-em i niestety popękał.Modelina podczas wypalania zwiększa swoją objetość a potem się kurczy, czyli - loteria.

Nie musi popękać, ale może.

A odwrotnie- to nie wiem, może nic się nie stanie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić próbę.Samą temperaturę MS wytrzyma, wypalałem kiedyś detal z modeliny z naklejonym GS-em, GS zczerniał ale się trzymał.
Maciek.
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tomasz Zieliński » Czw Lut 01, 2007 5:20 am

Wnętrze figurki ze staniolu, zewnętrzna warstwa z modeliny lub Magic Sculpt (Gore Group).
Praktycznie wszystkie duże figurki są tak modelowane.
Patrz tutoriale na Sculptors corner:
http://www.thesculptorscorner.com/tutorials.htm
Tak samo robione są figurki z gliny, jest to jedynie zewnętrzna warstwa, gdyby to jednolita bryła popękała by.
...
Tomasz Zieliński
 
Posty: 308
Rejestracja: Nie Wrz 28, 2003 8:28 am
Miejscowość: Białystok

Postprzez Koncerz » Czw Lut 01, 2007 8:18 am

Dokładnie tak.
Ale gdyby warstwa wewnętrzna była z modeliny, mogło by popękać a Apper pisze o modelinie i MS-ie.
Staniol pod działaniem temperatury raczej nie puchnie :roll:
Apper, zrób z modeliny ,,kukłę", wypal,oblep ją MS -em, wygrzej pod żarówą, nałóż detale z MS-a lub GS-a i bedzie gites.
Z żarówą też trzeba uważać , zrobiłem kiedyś łepetynę z modeliny oblepionej MS-em, wstawiłem pod lampkę i zapomniałem, po kilku godzinach modelina wypłynęła z pękniętego łba, horor.
Maciek
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Pią Lut 02, 2007 1:10 pm

Jak zabezpieczyć pędzelki przy pracy z z magiciem? Chodzi o to, żeby po jednej sesji nie zamieniły się w twardą bryłę. Trzymać je podczas pracy w wodzie a później umyć?
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Pią Lut 02, 2007 4:14 pm

Pędzelki trzymam cały czas zanurzone w niewielkiej
miseczce z wodą z domieszką kilku kropli płynu do mycia naczyń.
Przed użyciem wycieram je delikatnie w kawałek ręcznika, ale tak aby pozostały wilgotne !!!.Po uzyciu wkładam do miseczki,czasem trzeba je wytrzeć z MSa i delikatnie opłukać - ,,pobełtać" nimi w miseczce.
I tak zostają do następnej ,,sesji"rzeźbiarskiej.Ponieważ itak zostaje na nich troche rozwodnionego MS-a , z włosia nie robi się miotła, mimo iż stoją w miseczce opierajac się o jej dno.
Tak czy siak, po jakimś czasie są do wywalenia i trzeba kupić nowe, i to w tej technice jest najbardziej przykre .
Wodę z płynem do mycia naczyń trzeba często wymieniać i płukać miseczkę, bo na jej dnie zalega ,,błoto " z MSa.

Apper, kup jeszcze jedno , małe, opakowanie MS-a i zostaw pojemniczek z szarym składnikiem otwarty, co najmniej na tydzień ( albo pół pojemniczka, jak ci szkoda całego)
Składnik stwardnieje, i będzie w miarę sztywny po zmieszaniu z białym składnikiem, do tego stopnia, ze da się w rękach uformować w cienkie płaty, przydatne np. do lepienia płaszczy i takich tam.
Odciski palców usuniesz ( delikatnie) wilgotnym pędzelkiem a potem papierem sciernym i (lub) wełną metaliczną , jak płat zaschnie .
Maciek.
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Pią Lut 02, 2007 6:33 pm

Koncerz napisał(a):Apper, kup jeszcze jedno , małe, opakowanie MS-a i zostaw pojemniczek z szarym składnikiem otwarty, co najmniej na tydzień ( albo pół pojemniczka, jak ci szkoda całego)


Koncerz za Twoimi radami idę jak w dym ;o) i chętnie wypróbowałbym to tyle, że mam teraz brązowego MS i nie wiem, który składnik zostawić otwarty. Jeden rzeczywiście jest szary, podpisany jako B, hardener (utwardzacz?) i to jest właśnie składnik, który w zasadzie się nie klei. Kleisty jest ten drugi, brązowy i na moją logikę to chyba ten trzeba zostawić do przeschnięcia, ale moja logika może być zwodnicza ;o)
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Pią Lut 02, 2007 7:23 pm

Ha, ja też mam to brązowe cudo, a już chciałem napisać, a po cholerę ci brązowy Magic :oops:
Problem z tym brązowym polega na tym, że przy (po) polerowaniu widać każdą, najmniejszą rysę i można się w zwiazku z tym zapolerować na śmierć.

Ja go kupiłem tylko po to, aby ciut-ciut dokładać do zwykłego, aby nie był tak beznadziejnie jasnoszary (słabo widać na takim drobne szczegóły)
Składnik, który powinien być podsuszony, w przypadku Brązowego Magica to ten jasny.To czarne g.... odpowiada białemu składnikowi w zwykłym Magicu.

Poza tym- może komu się to przyda :składniki Magica można samemu zabarwić plakatówką, zabarwiamy ten miękki , jasny składnik.
Jak zabarwimy ten ciemny, wyschnie w trymiga i nie będzie się do niczego nadawał ( po wymieszaniu z drugim składnikiem jak wyschnie - będzie kruchy).
Maciek
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Pią Lut 02, 2007 9:49 pm

Koncerz napisał(a):Ha, ja też mam to brązowe cudo, a już chciałem napisać, a po cholerę ci brązowy Magic :oops:


Kupiłem brązowy tylko daltego, że zwykłego w sklepie, w którym zamawialem nie było :?
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Postprzez Koncerz » Sob Lut 03, 2007 12:18 am

To i tak super, bo mógłby być fioletowy z dodatkiem brokatu :lol: .
OK, każdy jest dobry , byle chęci do lepienia starczylo!
Poza twarogiem, praktycznie ze wszystkiego mozna ulepić jakąś kukłę.
Awatar użytkownika
Koncerz
 
Posty: 458
Rejestracja: Wto Wrz 30, 2003 7:18 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez apper » Sob Lut 03, 2007 12:38 am

Brokatowo-fioletowego szukałem, niestety bez skutku bo wtedy nie musiałbym już malować figurki ;) Czytałem gdzieś o wygładzaniu pędzelkiem przy użyciu alkoholu. Czy ma to zastosowanie również to stężałego magica czy tylko do świeżego?
pozdrawiam
apper
Awatar użytkownika
apper
 
Posty: 26
Rejestracja: Pią Sty 12, 2007 1:05 pm

Następna

Wróć do Warsztat - figurki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość