Fotografowanie modeli (aby zdjęcia były w miarę porządne)

Najczęstsze problemy, ważne zagadnienia dotyczące budowy modeli pojazdów cywilnych.

Fotografowanie modeli (aby zdjęcia były w miarę porządne)

Postprzez draz » Pon Mar 20, 2006 4:41 pm

Przedstawię tutaj sposób, w jaki ja robię zdjęcia modelom. W dziale cywilnych większość zdjęć modeli jest robiona bardzo dobrze, ale myślę, że może komuś się to przyda. Nie jestem żadnym specem od fotografii, ale staram się doskonalić swój fotograficzny warsztat. Za błedy jakie tutaj się pojawią z góry przepraszam, jak pisałem, nie jestem specem.

Po pierwsze, przygotowuję sobie odpowiednie tło oraz oświetlenie.

Image

Image

Image

Image

Dlaczego takie tło. Nie musi być niebieskie, równie dobrze sprawdza się szare, białe lub czarne. Chodzi o to, aby fotografowany obiekt był na nim dobrze widoczny. Jeśli fotografujemy czarny model, wtedy lepiej wybrać jasne tło, natomiast przy jasnym modelu lepiej sprawdzi się tło ciemniejsze.

Kolejną kwestią jest biały kawałek kartonu ponad lampami. Działa on na podobnej zasadzie jak lustro, jednak rozprasza dobijane światło. Pozwala to dobrze oświetlić model bez refleksów świetlnych oraz tak, aby barwy wyglądału naturalnie. Jest zawieszony na kawałku drutu. Może nie wygląda to zbyt estetycznie, jednak w praktyce sprawdza się bardzo dobrze i pozwala mi na dowolne zmienianie odległości od modelu oraz kąta, pod jakim oświetlam dany obiekt.

Lampy to zwykłe lampki na biurko, nie muszą być dwie, jedna w zupełności wystrczy, przy czym dwie dają lepszy efekt. Ustawiamy je tak, abu świciły na białą kartkę od spodu w odległości ok. 5 cm od niej.

To tyle o warunkach do robienia zdjęć. Teraz o ustawieniu aparatu. Ja uzywam zwykłego aparatu SONY T7, raczej gadżetu niż czegoś do robienia profesjonalnych zdjęć.

Po pierwsze, jeśli fotografujemy model z bliska, musimy użyć opcji makra. W większości aparatów używa się do tego przycisku z ikonką kwiatka (tulipan) - przycisk po prawej.

Image