ciśnienie stosowane do malowania aerografem

Tu dyskutujemy na temat technik stosowanych w modelarstwie redukcyjnym

ciśnienie stosowane do malowania aerografem

Postprzez cubba » Nie Lut 26, 2006 1:50 pm

Od nie dawna stałem się posiadaczem kompresora :D dokupiłem zawór redukcyjny i chcę przetestować malowanie. Jaki ciśnienie jest najlepsze do malowania farbami Humbrola?? Bardzo proszę o pomoc :D :D
Awatar użytkownika
cubba
 
Posty: 58
Rejestracja: Sob Sty 28, 2006 9:13 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez matejson » Nie Lut 26, 2006 1:57 pm

Spróbuj gdzieś 1-2 Bary ;o)
Matuesz Mathea
Na warsztacie:
coś tam dłubie....
Awatar użytkownika
matejson
 
Posty: 1050
Rejestracja: Wto Lis 25, 2003 9:18 pm
Miejscowość: Gdynia

Postprzez Rafhart » Nie Lut 26, 2006 2:13 pm

Zależy jaki masz aerograf , ja akrylami maluje w przedziale 35- 60 PSI. I jest to aerograf z dolnym poborem farby.
Awatar użytkownika
Rafhart
 
Posty: 4010
Rejestracja: Śro Mar 10, 2004 2:10 pm
Miejscowość: Inowrocław

Postprzez Timi » Nie Lut 26, 2006 2:17 pm

Dokładnie tak Rafhart ma racje. Wiem że nie takiej odpowiedzi się się spodziewasz, ale to musisz wyczuć sam :roll: Al pytaj probuj ;o)
Bułki nie pikają!!
http://youtube.com/watch?v=-m3r6sQgbuY

http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Włókniarz naszym życiem Drabik jego sercem Gdy serce bić przestanie życie jest nonsensem
Awatar użytkownika
Timi
 
Posty: 1023
Rejestracja: Pią Wrz 09, 2005 10:14 am
Miejscowość: Częstochowa[K.M. Rozbitek:]

Postprzez cubba » Nie Lut 26, 2006 2:44 pm

ja używam aerografu z górnym poborem farby.
:D
Awatar użytkownika
cubba
 
Posty: 58
Rejestracja: Sob Sty 28, 2006 9:13 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez Macio4ever » Nie Lut 26, 2006 4:44 pm

Między 15 a 25 psi (górny zbiornik, akryle), dysza 0.3

Maciek
Awatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 260
Rejestracja: Wto Sty 18, 2005 12:31 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez michau » Nie Lut 26, 2006 5:24 pm

Górny zbiornik, humbrole/ model master, dysza 0,2 - do większych powierzchni ok 20 psi (zależy jak farbę rozcieńcze), a do mniejszych, wąskich linii ok 1 bar a nawet mniej przy bardzo rozcienczonej farbie
Awatar użytkownika
michau
 
Posty: 205
Rejestracja: Pią Sie 05, 2005 1:16 pm

Postprzez mr.jaro » Pon Lut 27, 2006 11:16 am

W zasadzie wszyscy przedmówcy mają rację. Jestem jednak zdania, że właściwe ciśnienie powinieneś znaleźć na zasadzie prób. Niektórzy z nas lubią ciśnienie trochę większe, inni nieco mniejsze. Ponadto zależy ono od rodzaju farby, stopnia jej rozcieńczenia, grubości pigmentu, odległości aerografu od malowanej powierzchni, konstrukcji aerografu, wymaganego efektu malowania, temperatury i wilgotności powietrza (być może coś tam jeszcze pominąłem)... Zatem ciśnienie rzędu 1,0-2,5 bar to wartości orientacyjne.

Właściwe ciśnienie można znaleźć w nastepujący sposób. Początkowo ustaw ciśnienie rzędu 2,5 bar i dokonaj próby malowania. Stopniowo zmniejszaj ciśnienie i rób następne próby malowania. Rób tak aż do momentu, gdy kropelki rozpylonej farby staną się nieco większe. Następnie podnieś ciśnienie o około 0,1-0,2 bar i maluj. Jednak gdy warunki malowania (patrz wyżej) ulegną zmianie, może zaistnieć konieczność ponownego dopasowania ciśnienia powietrza.

Powyższym sposobem można dobrać właściwe ciśnienie w każdej sytuacji, dla każdego aerografu, niezależnie od konstrukcji.
Pozdrowienia
Jarek Meissner
_________________
Awatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 993
Rejestracja: Czw Kwi 14, 2005 1:06 pm
Miejscowość: Hannover

Postprzez Dominicus » Nie Mar 05, 2006 4:29 pm

Pięć atmosfer pomoże napewno...;d
Dominicus
 
Posty: 3
Rejestracja: Wto Lut 14, 2006 12:36 pm

Postprzez cubba » Nie Mar 05, 2006 7:18 pm

5 atmosfer nawet jakbym chciał to i tak nie mogę mieć gdyż kompresor maksymalnie może wydmuchać 3,3 atm :D :D
Awatar użytkownika
cubba
 
Posty: 58
Rejestracja: Sob Sty 28, 2006 9:13 pm
Miejscowość: Kraków

Postprzez mr.jaro » Pon Mar 06, 2006 11:48 am

Dominicus napisał(a):Pięć atmosfer pomoże napewno...;d

Dominikus, nie opowiadaj człowiekowi bzdur. Jeśli chcesz byc dowcipny, bardziej odpowiednim miejscem byłby raczej Hyde-Park.


cubba napisał(a):5 atmosfer nawet jakbym chciał to i tak nie mogę mieć gdyż kompresor maksymalnie może wydmuchać 3,3 atm

Nie słuchaj głupot. Ciśnienie 3,3atm w zupełności wystarcza. Wprawdzie 1atm=1,013bar, ale dla uproszczenia możesz przeliczać z niewielkim błędem 1atm=1bar. Dla naszych celów taka dokładność wystarcza.
Pozdrowienia
Jarek Meissner
_________________
Awatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 993
Rejestracja: Czw Kwi 14, 2005 1:06 pm
Miejscowość: Hannover

Postprzez wehrwolf » Sob Mar 11, 2006 4:15 pm

czy uwazacie ze manometr do 4 atmosfer bedzie za maly do kompresora?
przy wyjsciu prawdopodobnie bedzie jeszcze manometr w polaczeniu z reduktorem..
i nie wiem gdzie dac 1 manometr.. zaraz za zbiornikiem wyrownawczym.?
i czy mozna sie obejsc bez zaworu bezpieczenstwa ? jesli lepiej nie to gdzie go zainstalowac?
to takie kilka rzeczy ktorych nie moge wypatrzec :?
pozdrawiam

Rafal
nie sklejam tylko zbieram...hmm to chyba zaawansowana forma modelarstwa ;)
Awatar użytkownika
wehrwolf
 
Posty: 824
Rejestracja: Pon Maj 17, 2004 4:38 pm

Postprzez PeGaZ » Sob Mar 11, 2006 5:47 pm

wehrwolf napisał(a):czy uwazacie ze manometr do 4 atmosfer bedzie za maly do kompresora?
przy wyjsciu prawdopodobnie bedzie jeszcze manometr w polaczeniu z reduktorem..
i nie wiem gdzie dac 1 manometr.. zaraz za zbiornikiem wyrownawczym.?
i czy mozna sie obejsc bez zaworu bezpieczenstwa ? jesli lepiej nie to gdzie go zainstalowac?
to takie kilka rzeczy ktorych nie moge wypatrzec :?


4 wg mnie będzie za mały. Lepiej dać 10 - on i tak jest do zgrubnego mierzenia (mam na myśli ten jeszcze przed reduktorem). A gdzie go umieścisz - umieść tam gdzie wygodniej, ciśnienie w każdym miejscu w układzie jest podobne (prawie takie samo - co najwyżej przy samym kompresorze może mieć pulsację). Ja mam umieszczony tuż przed reduktorem - bo tak mi było wygodnie.
Co do zaworu bezpieczeństwa. Lepiej go zamontuj - podobnie jak manometr, miejsce nie ma większego znaczenia, byle przed reduktorem ;)
Ja co prawda nie mam takiego "bezpiecznika", bo jakoś się odwlekało i wreszcie nie założyłem - po prostu sam kontroluje ciśnienie i wyłaczam w odpowiednim momencie cały kompresor, ale jeżeli jeszcze nie masz wszystkiego złożonego - to załóż od razu...
Pozdrawiam
PeGaZ
PeGaZ
 
Posty: 50
Rejestracja: Wto Kwi 27, 2004 9:40 am
Miejscowość: Warszawa

Postprzez mr.jaro » Pon Mar 13, 2006 12:47 pm

wehrwolf napisał(a):czy uwazacie ze manometr do 4 atmosfer bedzie za maly do kompresora?

A jakie cisnienie maksymalne wytwarza Twoj Kompresor? Jesli jest ono troche (powiedzialbym, okolo 10-20%) nizsze od 4 atm, manometr moze sie nadawac. Troche zapasu nie zaszkodzi, ale przesadzac tez nie ma po co. Kompresor powinien miec na obudowie cos w rodzaju tabliczki znamionowej, na ktorej powinna byc podana wartosc cisnienia maksymalnego. Jesli nie tam, to moze w instrukcji?
Pozdrowienia
Jarek Meissner
_________________
Awatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 993
Rejestracja: Czw Kwi 14, 2005 1:06 pm
Miejscowość: Hannover

Postprzez wehrwolf » Pią Mar 17, 2006 2:39 am

tego nie wiem.. tabliczka nie do odczytania :)

znalazlem w necie podobny reduktor jak jest u mnie w miescie za jakies rozsadne pieniadze...
http://www.gudepol.com.pl/gfx/reduktor% ... 20maly.jpg

czy ktos dopatrzy sie czy wystarczy? albo czym sie kierowac w wyborze?..( w sumie u mnie jest 1 ale moze nie warto go brac bo sie nie spelni.. )
pozdrawiam

Rafal
nie sklejam tylko zbieram...hmm to chyba zaawansowana forma modelarstwa ;)
Awatar użytkownika
wehrwolf
 
Posty: 824
Rejestracja: Pon Maj 17, 2004 4:38 pm

Następna

Wróć do Modelarstwo redukcyjne - plastik

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

cron